Het probleem
Bas van den Ende Recycling is een van de grootste en meest innovatieve bedrijven in de kunststofrecyclingsector. Recentelijk is de hoofdlocatie in Hoek van Holland gefuseerd met de nieuwe vestiging in Schijndel, wat niet alleen leidde tot een aanzienlijke groei van het bedrijf, maar ook tot de integratie van twee verschillende bedrijfsculturen.
De directie van Bas van den Ende vond het cruciaal om de medewerkerstevredenheid te waarborgen tijdens deze overgang, maar stond voor de uitdaging om dit te combineren met de dagelijkse bedrijfsvoering en de complexe fusie. Daarom schakelden ze de hulp in van ExcellentConsultancy.
Onze oplossing
Consultant Emir begon op interim basis als HR-manager bij Bas van den Ende Recycling. Zijn voornaamste taak was ervoor te zorgen dat alle medewerkers zich gehoord voelden, dat HR-processen soepel verliepen en dat de twee bedrijfsculturen naadloos in elkaar overgingen. Door middel van onder andere een medewerkerstevredenheidsonderzoek, persoonlijke evaluaties en een gedegen plan van aanpak, optimaliseerde Emir de employee journey en zorgde hij ervoor dat medewerkers met plezier naar het werk gingen.
Het resultaat
Met de komst van Emir kreeg de directie de ruimte om zich volledig op hun eigen werkzaamheden te concentreren, zonder dat dit ten koste ging van het personeel. Medewerkers voelden zich gehoord en gewaardeerd, en hun feedback werd snel omgezet in werkbare oplossingen. Door actief te werken aan de employee journey en de beloften aan het personeel na te komen, kon het bedrijf zich richten op het werven van nieuw talent om de huidige groei verder te ondersteunen. De samenwerking tussen Emir en Bas van den Ende Recycling verliep zo goed dat Emir na een interimperiode van drie maanden in vaste dienst trad bij het bedrijf.